fredag 20 november 2009

Äta som en apa - testa rawfood



Vi är inte bara människor utan delvis apor, och då bör vi äta som apor. Det vill säga 70 procent frukt och 30 procent gröna blad. Toppat med lite nötter och frön. Jag som tyckte att veganism verkade svårt. Här har du elitgrenen, hälsokostens svar på triathlon eller formel-1.

Enligt förespråkarna ska kosten ge dig perfekt hälsa, en massa energi och förebygga sjukdomar såsom diabetes.

Jag lekte med tanken att testa på detta åtminstone en månad eller en vecka. Resultatet blev att min fruktkonsumtion gick från att vara nästan obefintlig till att uppfylla socialstyrelsens normer. Längre än så har jag inte kommit just nu. Om jag började med hälsokost skulle jag få lägga ned den här bloggen. Vad skulle livet vara utan allt härligt fett och salt?

Har raw-foodisterna rätt? Vissa artiklar tyder på det:

http://www.gp.se/nyheter/sverige/1.301284-nu-frossar-vi-i-frukt


1 kommentar:

Johannes Aggro Torstensson sa...

Hmmm.. det där med rawfood kommer nog bli min grej 2010.